zondag 3 november 2013

About a dress - Over een kleedje

A couple of days ago, I bought a dress. I liked it so much I bought it despite it being too short. As I'm quite tall, it stopped above the knee and let me tell you that once you hit 40, knees seem to be living a life of their own. So I thought it wise to make the dress longer.

Enkele dagen geleden kocht ik een kleedje. Ik vond het zo leuk dat ik het kocht ondanks het feit dat het te kort was. Ik ben vrij groot en daardoor kwam het boven de knie maar eens je de veertig voorbij bent, beginnen knieën hun eigen leven te leiden. Het kleedje moest dus langer gemaakt worden.

I found the fabric online (an Alexander Henry print, sewing is easy) and tried to match the added strip to the dress. It looks almost perfect on the front, a bit less perfect on the back. But since I don't see the back when I'm wearing the dress, that's fine with me. I even made a before-and-after mosaic.

Ik vond het stofje online (een print van Alexander Henry, sewing is easy) en probeerde de nieuwe stukken zo goed en zo kwaad als mogelijk te laten aansluiten op de print van het kleed. Aan de voorkant is dat bijna perfect gelukt, aan de achterkant wat minder. Maar vermits ik de achterkant toch niet zie wanneer ik het kleed draag, heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik maakte zelfs een voor-en-na mozaiekje.
Picture on the left: short dress on a headless woman. The other pictures: longer dress on a headless woman.
This also reminded me of the fact that one of my goals for this year was to make a dress. I suppose it is a bit of a stretch to consider this as "making" a dress...

Dit bracht me trouwens één van mijn doelen voor dit jaar in herinnering: een kleed maken. Ik veronderstel dat het wat met de haren getrokken is om dit kleine aanpassinkje te beschouwen als een kleed "maken"...

5 opmerkingen:

  1. what a great idea! And I am giggling at "headless woman" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh gaaf zeg een jurk met een stripverhaal! Wat kan jij goed naaien! Met deze jurk oogst je volgens mij heel veel bewondering! In ieder geval van mij! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, what a cool dress and a great idea for lengthening it. I often have the "too short" problem too.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Well done. Too short is a problem I almost never have as I'm too short myself.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...