maandag 19 augustus 2013

A new vintage quilt - Een nieuwe vintage quilt

Some years ago I was looking around on the internet and found a picture of this vintage quilt.

Enkele jaren geleden neusde ik rond op het internet en vond ik een foto van deze vintage quilt.
 
Unfortunately, I forgot to copy the link to the original website, but I do remember that it's a quilt from the 1930's. I was really intrigued by the pattern en spent several hours deciphering it and making my own template.

Jammer genoeg noteerde ik toen niet van welke website ik de foto haalde, maar ik herinner me wel dat het een quilt was van de jaren dertig van de vorige eeuw. Vooral het patroon intrigeerde me en ik spendeerde enkele uren aan het ontcijferen en het maken van een eigen template.

First a rough sketch
Eerst een ruwe schets
Then a detailed pattern. The block measures 30 cm x 30 cm.
En dan in detail uittekenen. Het blok meet 30 cm x 30 cm.
Followed by the real thing of course.
Dit werd natuurlijk gevolgd door een uitvoering in stof. 
And some more
En dan nog een paar andere
And finally I had this
Om tenslotte hiermee te eindigen
Followed by... nothing at all. The quilttop moved to my closet and stayed there for the past 2 years. At the beginning of 2013, I basically only had one New Years resolution: finish what you have started! I selected 4 quilttops that really deserved to be finished, and after this one and this one, the new vintage quilt is next on the list.

Gevolgd door... helemaal niets. De quilttop werd netjes in mijn kast opgeborgen en lag er twee jaar. Nu had ik bij het begin van dit jaar eigenlijk maar één goed voornemen: gij zult afmaken waar gij aan begint! Ik selecteerde vier quilttops die het echt wel verdienden afgewerkt te worden, en na deze en deze, is de nieuwe vintage quilt aan de beurt.

Basting an old quilttop

So last weekend, the quilt was basted, and will over the next few weeks (months?) be handquilted with perle cotton. More pictures will surely follow.

En dus werd afgelopen weekend de quilt samengebonden om de volgende weken (maanden?) met de hand gequilt te worden met coton perlé. Er zullen ongetwijfeld nog foto's volgen.

6 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je deze prachtige quilt na twee jaar weer uit de kast hebt gehaald. Want wat is dit prachtig! Mijn complimenten voor het maken van het patroon! Inmiddels heb ik mijn hartjesquilt ook gequilt met perlé garen. Ik vind het resultaat hiervan echt mooi Succes met quilten! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You're back! with a lovely quilt too. Have fun quilting this one.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicole,
      Well, I had no inspiration these past months, so there was nothing to blog about :-)

      Verwijderen
  3. It’s such a beautiful quilt and so clever to find out how the pattern workes!
    Enjoy the quilting!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi.
    Mag ik het patroon natekenen ?
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...