donderdag 11 oktober 2012

winding ways quilt

These past few days I've been working on my winding ways quilt. I use a "Ruby Red" fat quarter pack from Oakshott. I managed to make enough blocks for one full circle of the pattern, and that gives a pretty good idea how the end result will look.

Afgelopen dagen heb ik verder gewerkt aan mijn winding ways quilt. Ik gebruik daarvoor een fat quarter pak "Ruby Red" katoen van Oakshott. Eindelijk kan ik één volledige cirkel maken met 9 blokken, dat geeft al een mooi idee van hoe het eruit zal zien. 

As I find it impossible to make good colour combinations without daylight, this project turns out to be ideal for long and dark winter evenings.  I just have to use every colour from the fat quarter pack, easy peasy. 

Dit is eigenlijk een ideaal project om te maken tijdens donkere winteravonden. Er moet namelijk helemaal niet nagedacht worden over kleurencombinaties, iets waarvoor ik absoluut daglicht nodig heb. Elk kleurtje uit het fat quarter pakket gebruiken, eenvoudiger kan het niet. 

As always, making a block takes a lot of time. Cutting included about an hour for every single block. Sometimes I think it would go faster if I sewed everything by hand. My plan is to have it finished by the end of winter, so you'll probably see it pop up from time to time on my blog.

Zoals gewoonlijk, het lijkt wel een mantra, neemt het maken van elk blok behoorlijk wat tijd in beslag. Knippen inbegrepen denk ik dat ik toch makkelijk een uur zoet ben met één enkel blok. Soms denk ik dat het sneller zou gaan als ik alles met de hand zou naaien. De planning is om deze quilt af te hebben tegen het einde van de winter, dus zal hij zeker nog af en toe opduiken op deze blog.

2 opmerkingen:

  1. Dit ziet er al heel mooi uit! Wat een mooi patroon en kleuren! Heerlijk om eens niet te piekeren over de juiste kleurkeuze. Naai je altijd alles met de naaimachine? Lijkt me inderdaad niet eenvoudig om deze blokken met de machine te naaien.Ga je project van winding ways quilt volgen! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, what a lot of work for one block. It is so gorgeous though - can't wait to see more.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...