donderdag 24 mei 2012

Gehaakte Moebius sjaal - Crochet Moebius cowl

Deze sjaal heb ik gemaakt met 2 bollen Malabrigo wol die ik eerder deze maand had gekocht bij Meinwollshop in Duitsland. Ik kocht er ook een bol Madelintosh DK, waar ik al veel over gelezen heb. De Malabrigo is bijzonder zacht en soepel, een echte aanrader. De kleuren van de Madelintosh zijn dan weer zeer mooi, maar de wol zelf is wel wat harder en minder soepel.

I made this cowl with 2 skeins of the Malabrigo yarn I bought earlier this month, at Meinwollshop in Germany. I also bought a skein Madelinetosh DK yarn, because I read so much about it. The Malabrigo is really soft to the touch, the colours of the Madelinetosh are super, but the wool is a bit stiffer.

Voor de sjaal heb ik verschillende patronen door mekaar geklutst. Eerst het patroon van de "Calm cowl" op Ravelry, een gratis patroontje daar, gecombineerd met een Moebius ring. Na enkele mislukte pogingen om die ring gehaakt te krijgen, kreeg ik de oplossing van haar. Zij had duidelijk beter opgelet in de wiskundelessen vroeger. Ook de steekcombinatie heb ik aangepast (in plaats van telkens een losse en een vaste is het nu een losse en een half stokje) op aanraden van haar, zodat ik een soepeler sjaal kreeg dan met al die vasten.

The cowl is a mixture of the pattern from the Calm cowl (free pattern from Ravelry), and a Moebius loop. After several failed tries to make that Moebius loop, she gave me the solution. She must have paid better attention in maths class than me! I used a slighly different pattern to add more souplesse to the cowl, a tip from her.

Eén sjaal, 3 versies: relax max        -       One cowl, 3 possibilities: relax


Of stijf deftig           -          more serious


Om 's avonds uit te gaan         -        for going out in the evening


De volgende maak ik waarschijnlijk wat kleiner, zien wat dat geeft.
The next one will probably be a bit smaller, to see the effect.

Anne

1 opmerking:

  1. amaai! chique! gij hebt dat goed gedaan Anne! Ik ben benieuwd wat het 2e project wordt...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...